Поспішаємо поділитися чудовими новинами! Footbik в Одесі переїхав на нову локацію в ТРЦ Меркурій! З радістю повідомляємо, що ми переїхали з ТРЦ “Сім’я” до ТРЦ “Меркурій”. Наша нова локація
Всі діти деколи поводять себе погано: балуються, не слухають старших або вередують, але для того, щоб вони розуміли, що саме вони роблять не так, необхідно навчити дитину усвідомлювати погану поведінку. Не потрібно відразу кричати і карати дитину, це не дасть потрібних результатів, дитині потрібно пояснити, щоб вона зрозуміла, що вчинила погано і сама прийшла до висновку, що так робити не можна.
Як же навчити дитину усвідомлювати погану поведінку? Тут все дуже просто. Для початку необхідно навчитися говорити своїй дитині «ні». Заходи необхідно приймати відразу, як тільки дитина почала балуватися, при цьому варто зробити акцент на тому, що її поведінка є неприйнятною, також слід пояснити, чому не можна себе так поводити, щоб дитина розуміла, за що їй зробили зауваження. Для цього:
- Ведіть себе впевнено і наполегливо, але не потрібно кричати, якщо ви постійно кричите на малюка, він вчиться робити так само, намагаючись наслідувати батьків.
- Починайте діяти негайно, проявляючи при цьому спокій і впевненість, і уникаючи злості і крику.
- Говоріть з дитиною чітко і зрозуміло на доступній для неї мові (не варто влаштовувати часових лекцій для п’ятирічного малюка), при цьому намагайтеся підтримувати зоровий контакт. Якщо дитина ще зовсім маленька, то спустіться до її рівня, щоб розмовляти з нею на рівних.
- Малюку слід пояснити як потрібно себе поводити і чому його поведінка погана, а також як його поведінка може вплинути або образити оточуючих.
У разі, якщо дитина не слухається і починає злитися і влаштовувати сцени, спробуйте її відволікти від ситуації, що склалася. Знайдіть можливість обговорити з малюком його емоції і причини вчинків, також дайте зрозуміти, що ви все одно його любите і завжди готові будете підтримати, покажіть, що ви розумієте його і підкажіть, як він може виправитися в подальшому.
Для маленької дитини найкраще фізичний контакт, наприклад, обійми, це дасть їй відчути безпеку і батьківську любов, а також допоможе відволіктися від неприємної ситуації.
Ще одним важливим фактором при поясненні дитині поганої поведінки є можливість відрізнити погану поведінку від хорошої, для цього хорошу поведінку необхідно заохочувати і позитивно підкріплювати. Тоді дитина буде розуміти, що ось це вона зробила погано, так як їй зробили зауваження, а це добре, тому що її похвалили. Позитивне підкріплення гарної поведінки можна проявляти у вигляді:
- Похвали, якщо ви пишаєтеся або раді за успіхи малюка. Важливо, щоб похвала була конкретною, щоб дитина розуміла, за що саме її хвалять.
- Подяки за правильне виконання поставленого завдання або допомогу.
- Можливості приймати деякі рішення самостійно. Давши дитині можливість самостійно приймати рішення в незначних ситуаціях, ви дозволите малюкові відчути себе важливим, тим самим давши зрозуміти, що його думку теж враховують. Дозвольте йому вибрати з якими іграшками грати, чим займатися у вільний час або яку футболку одягнути на прогулянку. У міру дорослішання дитини довіряйте їй прийняття важливіших рішень: які заняття відвідувати, яким видом спорту займатися.
Для того, щоб навчити дитину усвідомлювати погану поведінку, недостатньо вказати їй на те, що вона зробила не так, необхідно також пояснити чому те, що вона зробила, неправильно і які наслідки це може спричинити.
Дисциплінарні заходи варто застосовувати тільки у крайніх випадках, спочатку спробуйте малюку пояснити, що ви від нього очікуєте, і що буде, якщо він порушить правила. Пускати в хід порожні погрози теж не варто, якщо дитина зрозуміє, що ви тільки говорите і зовсім не збираєтеся її карати, то вона продовжить себе погано поводити, знаючи, що ніяких наслідків не буде.
У разі застосування дисциплінарних заходів, використовуйте логічний зв’язок між діями дитини і наслідками. Необхідно дати зрозуміти, що малюк сам вибрав такий шлях, наприклад:
- «Ти сам вирішив піти з парку раніше, так як почав себе погано поводити»
- «Вдаривши свого друга, ти прийняв рішення закінчити гру»
- «Розкидаючи свої іграшки, ти вибираєш втратити можливість грати з ними»
Щоб дитина розуміла, що її дії призводять до певних наслідків, необхідно дозволити їй самій вчитися на своїх помилках. Це не означає, що не варто радити або допомагати прийняти рішення, якщо дитина запитує у вас, але в деяких ситуаціях все ж необхідно, щоб малюк сам зрозумів, що несе відповідальність за свої дії. Наприклад, якщо дитина спеціально зламала або викинула іграшку, не варто купувати відразу нову, так вона зрозуміє, що значить бути відповідальним за те, що зробив.
Фізичного покарання варто уникати, так як воно негативно впливає на дитину та її психіку, а також не дає можливості дитині усвідомити і обдумати свою поведінку. До того ж фізичне покарання, яке застосовується по відношенню до малюка часто може спровокувати його на агресивну реакцію, а також на подібну поведінку в своїй родині в майбутньому.