Період дошкільного дитинства завершується кризою 7 років. Починаючи з 6-7-річного віку поступово провідний вид діяльності – гра, починає змінюватися вченням. Якщо про таке явище в житті дитини, як криза трьох років, батьки ще чули, то про кризу 7-річного віку мало хто знає.

 

Як же саме проявляються ознаки кризи у дитини:

 

– Дитина раптом втрачає дитячу безпосередність, наївність

– Часто кривляється, манірничає, виступає в ролі клоуна, блазня. Вона може виступати в будь-якій іншій, придуманій ролі, слідувати їй, навіть якщо ситуація цього не дозволяє.

– Можуть загострюватися відносини з батьками в зв’язку з тим, що дитина не виконує їхні прохання, вередує, не реагує на звернення до неї дорослих (як ніби не чує), проявляє впертість, вимогливість, хитрість.

– Соромиться колишніх захоплень, ламає іграшки «Я вже доросла»

– Змінюється ставлення дитини до своєї зовнішності: зачісці, одязі. Вони хочуть виглядати як «великі», а не як «маленькі».

 

Як реагувати на це батькам:

 

– Пояснювати. Зрозуміло, в житті дитини повинні бути заборони, але перед тим як ввести «табу», слід пояснити, чому так не можна робити.

– Слухати. Мамі і татові потрібно уважно слухати дитину без критики. Нехай розповідає історії, навіть якщо в них присутні фантазійні елементи, ділиться тим, що йому цікаво.

– Радитися. Дитина починає поступово усвідомлювати себе новою частиною соціуму, розуміти важливість своєї ролі в суспільстві. Вона повинна відчувати себе повноправним членом сім’ї.

– Виключити насильство. Не можна проявляти насильство по відношенню до чада – ні моральне, ні фізичне. Приниження сприяє формуванню низької самооцінки.

– Надавати особистий час. Варто надавати йому можливість побути на самоті. Якщо дитина закриває в двері в свою кімнату, не потрібно його турбувати, хай проведе час так, як йому хочеться – малює, потанцює, заспіває пісню, пофантазуйте.

– Не ставитися до дитини як до власності. Найважче криза семи років проходить у тих дітей, батьки яких посилено намагаються взяти їх під свій контроль. Дитині потрібна допомога і підтримка, а не моралі і посилення правил.

 

Чому б ні вчився дитина, вона повинна відчувати важливість і потрібність своїх занять. Тільки в цьому випадку вона прикладає зусилля, активно набуває корисні навички і розвиває свій інтелект.

Розкажи про футбол для дошкільнят друзям!